Inhoudsopgave:
Wat Is gelaagde linkbuilding?
Tiered linkbuilding is in wezen waar u links bouwt die rechtstreeks naar uw site verwijzen en die fungeren als een “tier 1”. Vervolgens genereert u op dezelfde manier links naar deze tier 1 zelf, deze fungeren als “tier 2”. En zo kunt u kunt meerdere lagen bouwen.
Het uiteindelijke doel is om uw tier 1 links te versterken die verwijzen naar de mainsite die u wilt rangschikken.
Waarom het werkt
Tiered linkbuilding (Gelaagde linkbuilding) werkte vroeger zo goed (en velen geloven dat, dat nog steeds werkt) omdat u de autoriteit en “kracht” opbouwt van de pagina’s die al naar uw website linken.
Als u 5 sites heeft die linken naar uw website die een “power metric” hebben die momenteel staat op, laten we zeggen, 30. Dit kan DA , DR , TR zijn of welke link metrics u ook gebruikt. Door die vijf URL’s te pushen naar een 40 of 50 vermogensstatistieken, vergroot u automatisch de kracht van de links die naar uw site verwijzen. Dit heeft op zijn beurt invloed op UW organische ranglijst.
Als je doorgaat met het opbouwen van lagen van onderaf, begin je in wezen de bovenste “tier 1” -link steeds meer te op te bouwen. Het probleem is dat dit erg moeilijk en tijdrovend wordt om handmatig te doen, wat is wat het oorspronkelijke gebruik van gelaagde links begon.
Het oorspronkelijke gebruik van gelaagde linkbuilding (Spam)
Het oorspronkelijke gebruik van gelaagde linkbuilding was gericht op spam.
Dit is wanneer geautomatiseerde tools honderden of duizenden links tegelijk zouden bouwen en vervolgens links naar die nieuw gebouwde URL’s zouden bouwen, naar beneden en naar beneden op de “laag” – in sommige gevallen 4 of 5 lagen diep.
Dit werkte in 2009 ongelooflijk goed. Maar we wonen daar niet meer – de wereld is nu een heel anders.
ICYMI, het is 2019, en het algoritme van Google is te slim om voor de gek gehouden te worden door een linkbuildingstrategie op ‘industriële’ schaal die men kan bedenken. Met andere woorden, geautomatiseerde gelaagde linkbuilding werkt gewoon niet … 99% van de tijd (maar dat is een verhaal voor een andere dag).
Om dit probleem op te lossen, hebben individuen en bedrijven gekeken naar gelaagde linkbuilding white had, in een poging om vergelijkbare voordelen van deze gelaagde aanpak te krijgen zonder het spamgebied te betreden.
Is er een white hat applicatie voor tiered linkbuilding?
Er is ABSOLUUT een white hat applicatie voor gelaagde linkbuilding.
Voor de meeste bedrijven heeft het echter financieel niet veel zin om een gelaagde strategie te implementeren. De reden is simpelweg te wijten aan het rendement op de investering en de grote initiële gelduitgaven die nodig zullen zijn. Van bereik, inhoud, kosten voor het invoegen van links en alle andere tijd- en resource kosten die gepaard gaan met een linkbuilding campagne.
Ik zal hieronder uitleggen waarom.
Stel dat u een geweldig intern linkbuilding-team heeft of dat u het beste linkbuildingbureau inhuurt .
U krijgt in wezen een uitsplitsing die eruitziet als een investering per link. Dit kan € 100, € 500 of € 1.000 per link zijn. Het hangt helemaal af van wat u probeert te bereiken, maar voor dit voorbeeld zullen we zeggen dat u links bouwt voor € 200 per stuk (all-in). Hierbij wordt rekening gehouden met bedrijfstijd (menselijk kapitaal) en eventuele bijkomende kosten (inhoud, ontwerp, software enz.). In ieder geval is € 200 per link (uitgaande van kwaliteit) geen slechte prijs, alles bij elkaar genomen.
Het probleem begint wanneer je naar tiered linkbuilding gaat kijken, je analyseert dat je 50 extreem sterke tier 1-links hebt die verwijzen naar pagina’s die je wilt rangschikken. Deze links bevinden zich mogelijk op sites met een hoge autoriteit, hyperelevantie blogs of enige kwaliteitssites die u persoonlijk hebt vastgesteld. De meeste bedrijven die meer dan 1000 dofollow-links hebben, hebben tussen de 20 en 50 links die in het bereik “goed” of “geweldig” vallen.
Van hieruit bouw je een linkstrategie uit om die links “krachtiger” te maken met elk 10 extra links, met behulp van white hat linkbuilding.
Zie je het probleem al?
Het probleem is het geïnvesteerde bedrag: 50 x 10 = 500 extra tier 2-links @ € 200 per link, dat is maar liefst €100.000.
Besteed je gelaagde linbuilding uit aan:
SEO-Linkbuildings.
Vanuit een puur marketing ROI-oogpunt geloof ik nog steeds dat linkbuilding, SEO & content marketing een krachtpatser is van een combinatie. Het bouwen van tier 2-links, niet zozeer – wanneer u aan het einde van de dag gaat zitten en het rendement op uw initiële investering berekent.
Hier is een veel betere oplossing:
In plaats van die 500 tier 2-links te laten verwijzen naar tier 1, moet u ze rechtstreeks naar uw mainsite (homepage) laten linken, tenzij u zich zorgen maakt over de kwaliteit van een backlink (in welk geval u ze waarschijnlijk niet zou moeten bouwen).
De oplossingen
Er zijn een aantal oplossingen om het oorspronkelijke probleem van extreem hoge kosten te besparen bij het bouwen van White Hat Tier 2-links, waarvan er twee realistischer zijn en zelfs werken als u links bouwt met een beperkt budget .
1. Laat uw content u links opleveren.
De eerste betreft de site waarvoor u schrijft en de kwaliteit van de post zelf. Ik hou niet van de aanbeveling ‘goede inhoud schrijven’, omdat deze zo overduidelijk is dat deze niet nuttig is. Schrijf in plaats daarvan link bait inhoud. Hierdoor kunt u mogelijk sitelinks op natuurlijke wijze oppikken. Dit werkt ongelooflijk goed wanneer het gebruik van statistieken of casestudy’s in het artikel is geïntegreerd.
Dit voorbeeld van Hubspot over marketingstatistieken heeft meer dan 11.000 verwijzende domeinen…
Niet slecht .
2. Laat uw tier 1-links Profiteren van uw directe links.
De tweede betreft het linken naar uw andere tier 1’s binnen eventuele extra gastpost, blogs en content controlerende linkbuilding die u implementeert.
Dit is heel anders, aangezien u het grootste deel van de tijd geen controle heeft over de strategieën voor linkbuilding die u implementeert, met als resultaat dat u eenvoudigweg op zoek bent naar het genereren van één link, Maar in sommige gevallen zul je in staat zijn om een paar referenties (links) in je inhoud in te voegen, dit is over het algemeen alleen effectief als we gastposten gebruiken.
Denk eraan om in elk nieuw bericht dat u schrijft te linken naar een aantal referenties die op hun beurt ook linken naar uw inhoud. Dit zorgt ervoor dat u deze sterke tier 2-koppelingen bouwt, maar tegelijkertijd ook een tier 1 genereert. Veel mensen zouden kunnen zeggen dat dit een enorme voetafdruk is en dat is het 100%. Maar dit is geen Blackhat. We bouwen white hat links zodat er geen voetafdrukken worden achtergelaten.
Je kunt ook linken vanaf inhoudsstukken die je intern op de site bouwt – Het enige probleem hier is dat je in een linkbuilding komt A -> B -> Een situatie die helemaal niet veel link-juice zal doorgeven, maar het is geweldig voor referenties en het kleine voordeel dat u krijgt, maakt het nog steeds de moeite waard.
Conclusie
Hoewel gelaagde linkbuilding nog steeds ongelooflijk goed werkt, zijn er duidelijke kostenoverwegingen die moeten worden gemaakt.
Wilt u liever de Tiered linkbuilding uitbesteden aan ons? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende en passende offerte op maat.