Iedereen wil op de eerste pagina staan, maar niet iedereen verdient het om daar te zijn. Uw bedrijf, merk en website moeten dat recht verdienen. Google gebruikt nu meer dan 200 signalen in hun algoritme om te scoren en vorig jaar waren er alleen al meer dan 540 kwaliteitsverbeteringen in hun zoekalgoritme.
Inhoudsopgave:
Hoe ons SEO team kan helpen
De prestaties van het SEO team zijn even opmerkelijk als divers: van het optimaliseren van kleine winkels tot lokale dominantie, tot het helpen van particulieren en bedrijven.
SEO-ADVIES
Wij helpen u bij het bepalen van uw SEO-doelstellingen en ontwikkelen samen met u een realistische strategie. Mogelijk hebt u interne marketingteams die ondersteuning en begeleiding nodig hebben, of misschien heeft u ons nodig als uw volledige SEO-team. We werken in twee richtingen en adviseren over de beste aanpak.
ZOEKWOORD- EN MARKTONDERZOEK
Uitstekend zoekwoord- en marktonderzoek helpen de SEO-strategie te sturen en stellen ons in staat om realistische prognoses en prognoses van kansen binnen uw markt te geven. We maken geen wilde schattingen of beloftes die we niet kunnen nakomen.
SEO-AUDIT
We staan binnen de branche bekend om onze technische mogelijkheden dankzij onze toonaangevende SEO Audits. We bieden audits die uw website analyseren om ervoor te zorgen dat de zoekmachines uw webpagina's effectief kunnen ontdekken, crawlen en indexeren voor maximale zichtbaarheid.
ONPAGE SEO
Wij helpen u bij het bepalen van uw SEO-doelstellingen en ontwikkelen samen met u een realistische strategie. Mogelijk hebt u interne marketingteams die ondersteuning en begeleiding nodig hebben, of misschien heeft u ons nodig als uw volledige SEO-team. We werken in twee richtingen en adviseren over de beste aanpak.
GOOGLE PENALTY HERSTEL
Ons team van SEO-consultants heeft veel ervaring met link-audits en het beoordelen van backlink-profielen. We hebben websites geholpen te herstellen van algoritmische straffen van Google, zoals Panda & Penguin, evenals handmatige acties van fouten die zij of een derde partij in het verleden hebben gemaakt.
LINKBUILDING
Linkbuilding is een verouderde terminologie voor online marketing. Het wordt vaak vergeten of niet gezien het niveau van expertise en tijd dat het verdient, maar links zijn nog steeds het fundamentele signaal dat wordt gebruikt bij het scoren. Tegenwoordig omvat 'linkbuilding' contentmarketing, PR & om mensen over uw merk te laten praten.
Hoe kunnen wij u helpen?
Er is niets erger dan opdringerige verkopers, daarom hebben we er geen in dienst. In plaats daarvan laten we overwinningen uit het verleden voor zich spreken. We kunnen u in contact brengen met onze bestaande SEO-klanten, voor een onafhankelijke beoordeling van onze diensten.
Neem vandaag nog contact met ons op als u meer wilt weten over wat onze SEO-service kan doen om uw bedrijf een boost te geven.
Waarom SEO niet langer een keuze is
Wat u ook online zoekt, u wilt snel de relevante informatie. Als je vanavond een etentje hebt en je vraagt Google ‘hoe je een perfecte filet mignon kookt’, dan ben je op zoek naar snelle, eenvoudige en nauwkeurige instructies die je ongetwijfeld die datum nummer twee zullen verzekeren.
Wat betreft de inhoud: u wilt dat alle stappen op één webpagina zijn gecatalogiseerd, op een duidelijke en boeiende manier aan u worden gepresenteerd, op een manier die de behoefte aan aanvullende informatie van een andere webpagina overbodig maakt. Met andere woorden, u verwacht vaak dat het beste resultaat u alle benodigde kookinformatie biedt, en als het dit effectief doet, geeft u misschien minder om resultaten 2-10. Welkom bij SEO.
Marktonderzoek heeft keer op keer bewezen dat het meeste webverkeer nooit voorbij pagina 1 komt. Wat u ook typt in Google, ongeveer 91,5% van alle klikken vindt plaats op de eerste pagina, met een enorme 30% naar het bovenste organische resultaat. . Met andere woorden, hoe hoger uw pagina scoort, hoe meer (relevant) verkeer het krijgt. Vanuit een online zakelijk oogpunt geldt: hoe meer bezoekers uw site krijgt (alle andere dingen zijn gelijk), hoe meer u verkoopt, hoe meer u verkoopt.
Dat is de reden waarom elke webmaster en hun moeder de afgelopen jaren SEO heeft opgepakt. Daarom wil iedereen dat zijn site organisch op de eerste pagina (bij voorkeur de bovenste plek) wordt weergegeven voor zoekwoorden die relevant zijn voor hun blog / bedrijf / doel. Geen liefde voor filetmignons op pagina 2.
Het ABC van SEO
Dus hoe weet Google waar elke webpagina eigenlijk over gaat en hoe deze moet worden gerangschikt in vergelijking met andere pagina’s? (omwille van de beknoptheid en relevantie zullen we Google gebruiken als een universeel voorbeeld van hoe zoekmachines werken).
Google scant en analyseert het web voortdurend op nieuwe inhoud met behulp van software genaamd ‘spiders’ of crawlers. Zodra deze bots uw pagina met succes hebben gescand, wordt deze geïndexeerd en opgeslagen in de enorme database van Google. Beschouw Google als ’s werelds meest toegewijde bibliothecaris, die elke dag duizenden webpagina’s doorzoekt en ze een perfecte plek vindt binnen zijn dystopische bibliotheekmuren.
Bij het indexeren van een pagina probeert Google de beste woorden en uitdrukkingen te identificeren om de webpagina te beschrijven en deze toe te wijzen aan bepaalde trefwoorden. Wanneer iemand vervolgens zoekt met behulp van die zoekwoorden, vergelijkt Google de zoekopdracht met zijn database en keert terug naar de gebruiker met een lijst met sites die relevant zijn voor zijn zoekopdracht. En dat is waar het lastig wordt.
Aangezien er duizenden en duizenden pagina’s strijden om aandacht voor een bepaalde zoekopdracht, gebruikt Google een algoritme dat probeert de relevantie van elke webpagina voor bepaalde zoekwoorden te berekenen. Met andere woorden, wanneer iemand typt: ‘hoe filet mignon te koken’, analyseert Google elk van bijvoorbeeld 5000 artikelen over het onderwerp en probeert deze te rangschikken op basis van hoe relevant ze zijn voor de gebruiker. De pagina’s die het algoritme het meest relevant acht voor steakliefhebbers, vullen de eerste pagina en krijgen – zoals we al hebben gezien – meer dan 90% van al het verkeer.
SEO is dan de kunst om 1. Google te helpen bij het vinden van de juiste (sleutel) woorden om aan uw pagina toe te schrijven, en 2. het relevantie-algoritme te gebruiken om uw webpagina hoger in de ranglijst voor die zoekwoorden te duwen. Alle zoekmachines zijn van nature vrij geheimzinnig over hoe hun algoritmen werken, en het is veilig om aan te nemen dat ze voortdurend evolueren. Toch wordt algemeen aanvaard dat er meer dan 200 factoren zijn waarmee Google rekening houdt bij het rangschikken van een pagina. Hier zijn enkele van de belangrijkste.
SEO op de pagina
Alle zoekmachineoptimalisatie kan worden opgesplitst in twee hoofdgebieden: on-page en off-page. Over het algemeen omvat optimalisatie op de pagina alle manieren waarop u uw pagina kunt optimaliseren om de goden van de zoekmachines te plezieren. Dit omvat tekstuele, visuele en interactieve inhoud, HTML-code, laadsnelheid, een verscheidenheid aan technische factoren, enz.
Aangezien u de volledige controle heeft over uw eigen website, is het over het algemeen gemakkelijker om de SEO-signalen op de pagina te identificeren en direct te beïnvloeden. Enkele van de meer prominente factoren die u onmiddellijk kunt beoordelen en aanpassen, zijn onder meer:
1. Sleutelwoorden
Zoals we al hebben besproken, scant Google elke webpagina en probeert het vast te stellen waar het over gaat. Het doet dit voornamelijk op basis van tekst, dwz door de woorden en zinnen die op de pagina worden gebruikt te analyseren en te proberen ze te begrijpen. Als er bijvoorbeeld meerdere vermeldingen zijn van ‘koken’, ‘filet mignon’, ‘rundvlees’, ‘biefstuk’ enz., Dan concludeert Google waarschijnlijk dat deze specifieke pagina gaat over het leren van mensen hoe ze een filet mignon moeten koken.
Deze zinnen die van belang zijn, worden trefwoorden genoemd. Om Google te helpen identificeren waar hun pagina over gaat en om te bepalen voor welke zinnen ze willen rangschikken, integreren webmasters vaak de exacte zoekwoorden waarvan ze denken dat mensen ze zullen gebruiken om hun inhoud te vinden.
In het bovenstaande voorbeeld wil de auteur waarschijnlijk dat zijn artikel op Google verschijnt wanneer mensen typen ‘hoe een filet mignon te koken’. Daarom zal hij proberen om die exacte zoekwoorden en kleine variaties een paar keer in zijn kookgids op te nemen. Het onderzoeken en identificeren van precies voor welke zoekwoorden u wilt rangschikken, is een wetenschap op zich, en kan het beste worden overgelaten aan een apart artikel.
Sleutelwoorden waren vroeger de belangrijkste signaalzoekmachines die werden gebruikt om een pagina te begrijpen en te rangschikken. Mensen probeerden echter een systeem te gamen door de pagina met zoveel mogelijk exacte zoekwoorden te vullen om hun kansen op rangschikking voor die zinnen te vergroten. Als gevolg hiervan hebben ze hun oorspronkelijke relevantie enigszins verloren, hoewel ze ongetwijfeld een belangrijke SEO-factor blijven.
Hoewel u moet voorkomen dat uw pagina kunstmatig wordt overstroomd met zoekwoorden, zijn er bepaalde plaatsen op de pagina waar het gebruik ervan nog steeds als een strategisch voordeel wordt beschouwd.